Etapový pochod „PO SVÝCH…“

V roce 2019 jsme naplánovali a poté i absolvovali již sedmí ročník. Zvolili jsme trasu, která se šla již v roce 2014 a to – PROTI TOKU METUJE

V sobotu 5.30 hod jsme nasedli na vlak v Teplicích n. M. a v 6.45 jsme vystoupili na nádraží v Jaroměři. Odtud jsme se přesunuli k soutoku Labe a Metuje vzdáleném asi 2 km, kde jsem zahájil pochod seznámením účastníků s trasou a údaji o řece. Prošli okrajem Josefova, kolem Poklasního mlýna, přes Ptačí park – Josefovské louky. Procházeli jsme, popřípadě míjeli obce Šestajovice. Veselice, Roztoky, Dolsko až jsme dorazili do Nového Města n. Metují. Zde jsme překonávali „největší“ kopec našeho pochodu a navštívili zdejší historické náměstí a vyhlášenou cukrárnu. Po kávě a nějakém tom dortíku jsme se vrátili k Metuji a přes Bobík, po levém břehu jsme pokračovali do osady Peklo, kde pod přísným dohledem zdejšího Lucifera, jsme poobědvali. Další část vedla po cyklostezce přes Ostrovy do Náchoda, kde jsme v Penzionu Kylarův statek přenocovali. Tuto část jsme absolvovali ve třech.

V neděli se k nám přidali další tři turisti. Trasa vedla přes Velké Poříčí, Hronov, Žabokrky, podél Metuje, až na Nové Mýto, kde jsme se posilnili. Pokračovali jsme přes Velké Petrovice, kde se dva účastníci odpojili, dále Maršovským údolím, přes Českou Metuji, kde se k nám přidali další pochodující. V Dědově jsme si dali kávu u naší kamarádky Jany a pokračovali přes Teplice n. M., Střmenské podhradí a Vlčí roklí až k prameni Metuje.

Pochodu se zúčastnilo celkem osm turistů, z toho pouze jeden absolvoval celých 80 kilometrů. Počasí vynikající-slunečno, bez deště. Trasa velmi pěkná, kopcovitě nenáročná. Škoda že nás nešlo víc.

V roce 2018, letos na Sněžku: Letos jsme naplánovali a absolvovali trasu Teplice – Sněžka, která byla jako první v seriálu etapových pochodů „Po svých“. Museli jsme ji z důvodů obsazení penzionu v Petříkovicích, kde jsme minulé ročníky spali z pátku na sobotu, zkrátit o páteční etapu. Jiný nocleh se nepodařilo sehnat v této lokalitě.

1. den sobota: Prvním ranním vlakem, v 7.30 hod, vyrážíme v pěti z Teplic n M. z hlavního nádraží, ve městě přistupuje dalších pět a ve skalách poslední, co jedou s námi vlakem. V Petříkovicích na nás již čekají kamarádi, kteří přijeli z Trutnova a Náchoda. Celkem se nás sešlo patnáct. Vyrážíme a stoupáme po žlutém TZ, kolem studánky Pod Jánským vrchem, přes Krausovu vyhlídku, Jánský vrch, 697 m.n.m., do Bernartic. Po krátkém odpočinku pokračujeme po hlavní silnici za město, kde se napojíme na zelené TZ, Lampertická stezka, které nás vede přes vrch Na popravišti do Žacléře. U místního hřbitova si na chvilku odpočneme a poté scházíme do města. Nacházíme restauraci, kde máme zamluvený oběd. Po kávě a zákusku stoupáme Žacléřským hřbetem, po zeleném TZ až k Vizovu, chatě Hubert. Zde odbočíme vpravo na modré TZ, po které jsme nás dovede na Roh hranic. Odtud pokračujeme po červeném TZ, Cestou bratří Čapků, po státní hranici až do Horní Malé Úpy, kde máme ubytováni v penzionu Trautenberk.
  2. den neděle: Po vejmi bohaté a pestré snídani vyrážíme po žlutém TZ. Přidávají se k nám další tři kamarádi. Přes Jelení boudu, kde je krátká zastávka na pivko, pokračujeme Traverzem až na Sněžku. Odtud scházíme směr Růžohorky. V Děčínské boudě se občerstvíme a po zeleném TZ scházíme do Pece pod Sněžkou. Někteří scházejí přes Portášovy boudy. Návrat do Teplic je autobusem a vlakem přes Svobodu n. Úpou a Trutnov.

Celkem tuto trasu absolvovalo 18 turistů, ušli jsme celkem 43 kilometrů. Počasí bylo na říjen překrásné, sluníčko, bez deště, poměrně dobrá viditelnost. V neděli na Sněžce rychlost větru 70 – 80 km/h, v nárazech až 100 km/h.

Zajímavosti z cesty: Nezvyklé, překvapivé, ale čisté ubytování v penzionu Trautenberk se saunou a bohatou snídaní. Stezka ze Sněžky lemovaná velkým množstvím žoků s kameny na opravu této cesty v příštím roce.

V roce 2017 Letošní již pátý ročník etapového pochodu „Po svých…“ je za námi. Byl tak trochu zamračený, deštivý, mlhavý, ale i přes tuto nepřízeň počasí ho účastníci hodnotili jako mokrý, ale krásný, náročný, příjemný a vydařený pochod. Letos jsme využili nabídky našeho kamaráda Andrzeje S., že nás provede po Stolových horách. Spaní bylo zajištěno na Hejšovině, v horské chatě „Schronisko na Szczelincu (Hejšovina).

1. den

Sraz v Kudově Zdrój u plaveckého bazénu „Wodny swiat“. Sešlo se nás sedm. Prošli jsme lázeňskou kolonádu, vystoupali na místní vyhlídku“ Altán lásky“ a pokračovali kolem kostnice v Czermne až na konec obce. Tam jsme navštívili chaloupku s pohyblivým betlémem a dřevěnými varhanami. Dále trasa stoupala přes Pstružné, kde se k nám přidal další pochodující se psem Fidem, kolem Blednych skal a Ježowic. Déšť a tma nám hodně zpomalili výstup, takže na Hejšovinu jsme dorazili až v 21.30 hod. V Karlově se k nám připojili ještě zbývající dva kamarádi. Délka 19 km.

Prohlídka Velké Hejšoviny, sestup do Karlova a stoupání na fort Karola. Dále po modré přes Nárožník, Kopu Smierci k hoře Swietej Anny, odkud se vracíme přes Karlov na Hejšovinu. Délka 20 km.

Rozlučka s Hejšovinou. Dva členové se psem směřují domů přes Pasterku, dva odjíždějí z Karlova autem a zbytek sestupuje po červené přes Skalniak, kolem Ptačí hory, přes Jakubowice do Kudowy Zdrój , kde je cíl. Délka 12 km

Děkuji všem účastníkům pochodu, které neodradila velmi špatná předpověď počasí a ušli celkem 51 kilometrů většinou v dešti a mlze po stezkách plných vody. Za sluníčka chodí po kopcích kde, kdo, ale za deště ti nejlepší. Dále moc děkujeme našemu průvodci Andrzeji Sawczakovi, za perfektní přípravu a komentář k jednotlivým zajímavým místům.

FOTOGALERIE Z ROKU 2017:
Po svých 2017 - Stolové hory na dosah ruky

V roce 2016 máme za sebou. již čtvrtý etapový pochod PO SVÝCH – PO ORLICKÝCH.

Na jaře se nám nabídli naši kamarádi, Přátelé pěší turistiky z Nového Města, že naplánují a provedou nás Orlickými Horami. Souhlasili jsme a bylo to perfektní.

Pochod byl rozdělen do tří dnů, jako i v minulých ročnících. V pátek se nás sešlo, na etapu dlouhou 16,5 km, na nádraží v Novém Městě, sedm, včetně Miloše a Vaška, kteří nás cestou informovali o různých zeměpisných, historických a současných zajímavostech na trase, která vedla z Nov. Města přes Spy, Husí krk, okolo přehrady v Zákraví, Panského rybníku, přes Janov do cíle na chatě Horalka ve Sněžném. Zde jsme přenocovali. Ještě večer a druhý den ráno přijeli další turisti, kteří se účastnili sobotní etapy, která byla dlouhá asi 33 km. Ráno vyrazila sedmnáctičlenná skupina, a tři psi, pod vedením Milana a Jardy do mlhavého rána na přechod části Orlických hor. Trasa vedla přes Sedloňov, Polomské sedlo, Bukačku na Šerlich, kde jsme se na Masarykově chatě naobědvali. Zde se dělíme. Pět se vrací na Horalku, přes Šerlišský mlýn a Sedloňov, na trase dlouhé asi 22 km. Zbytek šel plánovanou trasu přes Velkou Deštnou (1115 m.n.m.), Luisino údolí, Jedlovou, kolem hotelu Panorama, přes Dobřany na chatu. Návrat okolo devatenácté hodiny. Následovalo milé překvapení od Přátel pěší turistiky. Každý účastník za účast obdržel od nich pamětní medaili. Děkujeme. V neděli, na zpáteční trasu dlouhou asi 20 km, se vydalo sedm turistů pod vedením Milana a Vaška, kteří ráno přijeli, aby nás dovedli do Nov. Města. Etapa vedla přes Nový Hrádek, Frymburk, Mezilesí do Sendráže. Zde jsme navštívili rozhlednu a místní hospodu, kde jsme měli zamluvený oběd. Pokračovali jsme přes Libchyně a Pavlátovu louku do cíle, Nov. Města. Zhodnocení celé akce proběhlo v místní cukrárně na náměstí.

Chtěl bych zde poděkovat Přátelům pěší turistiky z Nového Města, že naplánovali a podíleli se na  organizací letošního pochodu.

flickr-icon2

V roce 2015 již tradiční podzimní etapový pochod pokračoval, tentokrát  “ Po svých okolo Broumova“, pochod byl rozdělen na tři dny. Vyráželo se v pátek v 15. hodin z Teplického náměstí směr Vižňov (tato etapa měřila 13 Km), sobotní etapa vedla po hranicích přes Ruprechtický Špičák a Janovičky do Božanova (33 km), nedělní etapa pak přes Broumovské stěny, Hony a Údolí Klučanky do cíle na Bišíku (30 Km), kterého jsme dosáhli v neděli krátce před 18. hodinou. Počet účastníků u tohoto pochodu byl opět proměnlivý, na začátku páteční etapy vyráželi 3 „mušketýři“, do cíle došlo 5 lidí, v sobotu nás vyšlo 10 a 4 psi (zaznamenána první mezinárodní účast, kdy s námi až na nejvyšší bod šel němec Michal), do Božanova nás došlo 7. V neděli jsme vyráželi v počtu 11 lidí a 2 psů (další mezinárodní účast, tentokrát s námi šel polák Andrzej), do cíle na Bišíku však dorazila skupina 7-mi lidí a 2 psů, z toho, pouze 2 absolvovali trasu v celé délce, která činila 76 km. Počasí nám vyšlo – tedy až na chladná rána a trochu větru. Kliknutím na ikonku si můžete prohlédnout fotky od Jirky juniora a nově také krátký video-sestřih z letošního ročníku

V roce 2014 tento etapový pochod pokračoval, tentokrát  “ Po svých proti Metuji“, Vyráželo se v sobotu ráno od soutoku Labe a Metuje v Jaroměři s jedním noclehem na trase – v Náchodě. Cíle jsme dosáhli v neděli v 17.35 hod. Počet účastníků u tohoto pochodu byl proměnlivý, na začátku vyráželo 10 lidí, nejvíce nás šlo 12, k prameni však dorazila skupinka šesti osob, z toho, tři absolvovali celou trasu od soutoku. Celková délka činila 78 km. Počasí nám velmi přálo – šlo o nejkrásnější víkend v říjnu 2014. V galerií si můžete prohlédnout fotky od Pavla Borny, Aleše Jirouta a Pepy Záruby.

2014 – FOTOGALERIE od Pavla Borny

2014 – FOTOGALERIE od Aleše Jirouta

2014 – FOTOGALERIE od Pepy Záruby – DEN PRVNÍ(SOBOTA) / DEN DRUHÝ (neděle)

V roce 2013 se tento pochod s názvem „Po svých na Sněžku“ opakoval, tentokrát se ho zúčastnilo 14 odvážlivců. Trasa zůstala stejná – pěkných 66 Km rozdělených na dva dny a podzimní počasí se opět vydařilo.

2013 – FOTOGALERIE z prvního ročníku od Pavla Borny

V roce 2012 jsme uskutečnili nultý ročník etapového turistického pochodu s názvem „Po svých na Sněžku“ Vyráželo se v pátek odpoledne z Teplic nad Metují se dvěma noclehy po trase. Cíle jsme dosáhli v neděli v poledne. Celková délka činila 66 km.  Ačkoliv tento ročník šli pouze tři turisté, nemohli jsme si vynachválit krásné podzimní počasí.